היתרונות של עורך דין זכיינות

מרבית אנשי העסקים והיזמים בישראל מכירים ואף שקלו בנקודה זו או אחרת בחייהם להפוך לזכיינים. נושא הזכיינות הינו מעניין ומורכב כאחד, אותו חשוב ורצוי להכיר בטרם קופצים ראש פנימה. זכיינות למעשה מאפשרת לאנשים לנהל עסק  עצמאי, אך במקביל, לקבל מטריה של תמיכה וליווי מתאגיד גדול. הזכיינים מקבלים את האפשרות להשתמש בשם של הרשת, ללמוד את שיטות העבודה, לנהל את העובדים  ולנהל את ספריי הסניף. בסופו של דבר, מדובר באתגר גדול, והסיכוי להצליח באמצעות זכיינות הוא  גדול מאשר פתיחת עסק עצמאי.

קולינריה ואופנה

ישנם שני תחומים מרכזיים בהם לרוב ניתן לרכוש זכיינות בארץ, ואלו הם קולינריה ואופנה. מרבית רשתות המזון הגדולות, ורוב רשתות האופנה הגדולות, מאפשרים לזכיינים לפתוח סניפים בכל רחבי הארץ, כאשר האינטרס הוא ברור – התרחבות כלכלית, רווחים, ומינימום התעסקות עם ההתנהלות היום יומית של הסניף. הקנייה של זכיינות אינה זולה, ולמעשה מהווה השקעה משמעותית עבור מרבית האנשים. לרוב, מדובר על אנשים מן השורה אשר היזמות בוערת בקרבם ואשר רוצים לקחת את עצמם לצעד הבא בעולם העסקי ולקבל את המנדט על עסק רווחי. רכישת זכיינות יכולה לעלות בין כמה עשרות עד כמה מאות אלפי שקלים, ומדובר בהשקעה אשר תישא פירות בעתיד.

להכיר את התחום

ישנם שני סוגים של זכיינות בישראל, אותם כדאי להכיר לפני החתימה על החוזים. הזכיינות המלאה היא שיטה לפיה הזכיין משלם לאחר החתימה על הקמת העסק, לצד תשלומים נוספים של קניית הזיכיון. בנוסף, הזכיין צריך לרכוש את המלאי של החברה, ואף לעבוד עם הספקים שלה. זהו נושא משמעותי מאוד כאשר עובדים בעולם הקולינריה ורוצים לקנות את המוצרים וחומרי הגלם, ומחויבים לספק מסויימים בלבד. הזכיינות המלאה היא פחות נפוצה מהזכיינות התפעולית, שהיא יותר נפוצה פה בארץ, ויותר ריאלית עבור מרבית היזמים.

לנהל את החנות

במסגרת הזכיינות התפעולית, הזכיין הופך למעשה למנהל החנות, מטעמה של הרשת. הזכיין אחראי על המיקרו מנג'ינג וזה כולל שכירת עובדים, הכשרתם וניהול המלאי לצד הנהלת החשבונות. הזכיינות התפעולית מאפשרת לזכיין לקבל חלק מהפדיון של הרשת בסוף החודש, בסכומים שיכולים להיות גדולים מאוד, בהתאם להצלחה של הסניף. במרבית המקרים, כאשר הסניף מתפקד כראוי, והרצון של הזכיין להצליח הוא גדול, הזכיין רואה תמורה נאה להשקעה שלו ולכן, הנושא של המוטיבציה הוא חשוב מאוד. הזכיין צריך לייצר הצלחה באמצעות המוניטין של הרשת, ויכולות הניהול שלו.

רוצים חלק בהצלחה

הזכיינות, כאמור, היא משהו שפונה להרבה מאוד אנשים, שרוצים חלק בהצלחה של הרשת, אך עדיין מקבלים את העצמאות בצורה מסוימת. הרבה אנשים זקוקים את הגב שמעניקה רשת גדולה, כדי להוריד את החששות שלהם. לכן, כאשר נמצאים בהליך מול רשת מסוימת, חשוב להבין את המורכבות ולעבוד עם ליווי צמוד, כמו שמספק עורך הדין מנור תמרי. תמרי הוא עורך דין זכיינות עם הרבה מאוד ידע וניסיון, אשר עובד עם זכיינים רבים, ומסייע להם לקבל את העסקה הכי טובה עבורם. לכל חוזה זכיינות יש הרבה מאוד סעיפים קטנים שיכולים להיות קריטיים בסיכום החודשי וברווח של הזכיין. תמרי יודע על מה להתווכח ומבין כיצד להשיג ללקוח שלו את חוזה הזכיינות הטוב ביותר. תמרי מציע ליווי מקצועי ומשפטי לפני, במהלך ואפילו אחרי חתימת החוזה מול הרשת.

אהבתם את המאמר? שתפו!

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו בווטסאפ