מה זה אימון עסקי?

אנשי עסקים רבים מסתייעים היום בשירות אימון עסקי כשמטרתם היא להתוודע לצורת חשיבה והסתכלות חדשה כדי לגבש חזון עסקי מצליח. ייעוץ עסקי בסיוע של מאמן עסקי יכול לתרום רבות לאנשי עסקים בכל תחום ולמנף את העסק שלהם להצלחה ולרווח גבוה. מדובר באימון שיכול להתאים לרבים כמו יזמים, מנהלים וכל פרילנסר שרוצה לשנות דרכי תפיסה ולהגדיל את הצלחתו בתחומו. מאמן עסקי יעזור לאנשי עסקים ל"הסתכל ישר קדימה" וללמוד מטעויות העבר ולספק כלים שעוזרים בניהול העסק וכך גם להרוויח רווחים יפים. מלבד זאת, האימון מעניק גם חוויה מעשירה – כשהעקרונות שנלמדים בה ייושמו יהיה ניתן להרגיש גם בתוצאות.

כיצד מתבצע התהליך?

התהליך מתחיל מצלילה ישירה לתוך ההתנהלות העסקית הקיימת כשבמקביל מתחילים להסיק מסקנות. באמצעות התובנות החדשות אפשר למצוא מענה מתאים עבור העסק, שיביא לשגשוגו. התהליך ידרוש כאמור אפיון קפדני והתוודעות לחברה עד שהמאמן ידע לפרט את נקודות החוזק ואת נקודות החולשה ומה נדרש לעשות על מנת לשפר. כמו כן, האימון העסקי יאפשר לבעל העסק לרתום את העובדים שלו מרצון, להוביל אותם לכדי שיתוף פעולה ולהגיע לתוצאות המיוחלות. המאמן העסקי יעניק תמיכה וליווי אישי ומקצועי וכך יוביל לתוצאות טובות ולשיפור גדול ומשמעותי בעסק.

מי זקוק למאמן עסקי?

אימון עסקי כאמור יכול להתאים לחברות, ארגונים ועסקים רבים שמעוניינים למקסם את ההצלחה העסקית שלהם ולהיות כל הזמן מובילים בתחומם. לא מדובר באימון שמתאים רק למי שעובד בדרגה בכירה, כי אם גם לכל מי שמעוניין לפתוח עסק קטן משלו וצריך סיוע התחלתי. בכל מקרה תמיד כדאי לבחור במאמן מקצועי שיש לו ניסיון, שידע לקדם את העסק להשגת כל המטרות שלו ושיפעל מתוך היכרות והתנהלות נכונה עם אותו אדם שמבקש את שירותיו.

התנאים להצלחת האימון

• שיתוף פעולה – יש חשיבות גדולה לשיתוף פעולה בין המאמן לבין הלקוח וזאת על מנת להצליח לגבש חזון עסקי, מטרות ויעדים בשקיפות ובהתאם לקצב של כל אחד.
• יחס אישי – הלקוח יקבל שירות פרטני בהתאם לצרכיו האישיים ועל המאמן יהיה לזהות את ההבדל בין האנשים ולספק להם יחס אישי עם ליווי צמוד.
• התאמה לצרכים – ניתן ללוות מנהל חדש בתחילת דרכו, לאמן מנהלים שנמצאים במסגרת פרויקט חדש וזקוקים לסיוע, חשוב שהאימון יותאם לכל צורך ספציפי.
• מוכנות להשתנות – כל מי ששכר את שירותיו של המאמן צריך להיות עם נכונות לעשות שינויים.
בסיוע של מאמן עסקי ניתן לשפר מיומנויות ניהוליות, ללמוד להניע את העובדים לפעולה, לנהל לו"ז טוב יותר, לקחת החלטות אמיצות ועם זאת הגיוניות ולדעת לתקשר עם הלקוחות והעובדים בצורה מיטיבה.

אימון עסקי לכל עסק, מנהל או יזם יספק איכויות רבות. מנהלים שלא ידעו כיצד להתמודד עם כל מה שנדרש מהם, באמצעות מאמן עסקי הצליחו לפתע וראו איך הכל משתנה לטובה. מנהלים במשרות בכירות ועצמאיים מבינים שכדי לכבוש את היעדים שהציבו לעצמם, אמון עסקי הוא המענה עבורם, כך הן יוכלו לממש את הפוטנציאל הגלום בהם באופן טבעי ללא עכבות ומכשולים.

המאמר נכתב ע"י טל שלמון-צעידי יועצת ומאמנת עסקית. לפרטים נוספים בקרו באתר

אהבתם את המאמר? שתפו!

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו בווטסאפ