קורס ניהול משאבי אנוש

בעידן הנוכחי, בו הצרכים של האדם הולכים וגדלים לצד תחרות גבוהה בשוק בכל הענפים, הפך תחום משאבי אנוש לאחד התחומים החשובים ביותר בארגונים ובחברות. ניהול ההון האנושי בארגון או בחברה הוא משימה מורכבת ומאתגרת, ותפקידם של אנשי משאבי האנוש הוא לדאוג לקבלת כוח אדם מיומן ומקצועי, הצבה נכונה שלו בתפקיד בו יפיק את מירב התועלת, דאגה לרווחתו של כוח האדם על מנת לשמר אותו בחברה, ניהול כספים נכון ולבסוף עמידה במטרות הארגון או החברה. 

למה כדאי ללמוד משאבי אנוש?

בכל סוגי הארגונים, בין אם הם ציבוריים ובין אם הם פרטיים – יש צורך במנהל משאבי אנוש כל זמן שמועסקים עובדים. מדובר בתחום מתפתח ודינמי מאוד, ויתרה מכך – מספק מאוד. דאגה לרווחתם ושביעות רצונם של העובדים והמנהלים לצד עמידה במטרות האסטרטגיות של הארגון דורשת יכולות ניהול, ניתוח והובלת תהליכים ברמה גבוהה. לימודי משאבי אנוש נחשבים למבוקשים מאוד, ומקצועות משאבי האנוש הכוללים, בין היתר גיוס, רווחה, וכספים – נחשבים למקצועות יציבים ומתגמלים. מנהלי משאבי אנוש בחברות גדולות נחשבים לבעלי תפקיד בכיר מאוד, ובהתאם לכך שכר והתנאים.

מה לומדים בקורס משאבי אנוש?

לימודי משאבי אנוש מכשירים את התלמידים לעסוק בנושאים המורכבים של ההון האנושי בחברה, וזאת על מנת לטפח את העובד כדי שימשיך לעבוד בחברה וימקסם את יכולותיו, ובמקביל לסייע לארגון להשיג את המטרות שלו. כשהעובד מוצב במשרה המתאימה לו ביותר, גם הוא וגם הארגון מרוויחים מכך – וזוהי אחת ממטרות העל של אנשי משאבי אנוש בארגונים וחברות. בין הנושאים הנלמדים בקורס ניתן למנות:

  • הסדרת יחסי עבודה בין עובד לבין המעביד
  • סקירת סוגים שונים של חוזי עבודה
  • התנהגות ותרבות ארגונית על שלל המאפיינים והמודלים שלה
  • קביעת שכר לעובדים בדרגים שונים
  • קביעה והסדרה של מדיניות ותקנון פנים – ארגוניים
  • מדרגות תמריץ והטבות
  • נושאים שקשורים בפנסיה ובחיי החברה של הפרט
  • רווחת העובד, קביעת ימי גיבוש והקצאת תקציבים לנושא זה

למי מיועד קורס משאבי אנוש?

קורס משאבי אנוש מתאים למנהלי פיתוח ארגוני, ליועצים ומנהלים בכירים, למנהלי משאבי אנוש שרוצים לקבל ידע וכלים נוספים או שנמצאים לקראת קידום, למנהלי שכר והטבות, מנהלי כספים, חשבי שכר ועוד. גם עובדים מייתר המחלקות בארגון ששואפים לקבל כלים לניהול יעיל יותר של עובדיהם ו/או נמצאים לקראת קידום ניהולי יכולים למצוא ערך רב בקורס ניהול משאבי אנוש. בנוסף, הקורס מתאים גם לחסרי רקע בתחם המבקשים ללמוד את עולם משאבי האנוש כדי להציע עצמם למחלקות משאבי אנוש בארגונים וחברות. 

אילו קורסים ניתן למצוא בתחום משאבי אנוש?

בתחום משאבי אנוש יש מגוון קורסים אשר כולם נכללים תחת אותה הקטגוריה של טיפול בכוח אדם. ניתן לבחור ללמוד קורס ניהול משאבי אנוש שיהיה ארוך ומקיף ויגע בכל הנושאים הרלוונטיים, או ללמוד קורס נקודתי המיועד לקהל יעד ספציפי כדוגמת קורס מדיניות תגמול והטבות שיכול להתאים למנהלי כוח אדם ולמנהלים בדרגים שונים, קורס דיני עבודה והשפעותיהם על הארגון, קורס ניהול משאבי אנוש בעולם ה-VUCA, קורס מיומנויות יעוץ ארגוני ליועצי פנים ועוד. 

איזו תעודה מקבלים בסיום הקורס?

בסיום הקורס, הבוגרים יקבלו תעודה מטעם המוסד בו למדו ובה מצוין שם הקורס אותו סיימו בהצלחה. לרוב, קבלת התעודה מותנית בנוכחות בלפחות 80% מהמפגשים. אפשרויות התעסוקה הן רבות ומגוונות – החל מקידום לתפקיד ניהולי בארגון או בחברה בהם עובדים, דרך השתלבות במוסדות במגזר הציבורי ועד לקריירה עצמאית כיועצים ארגוניים לענייני כוח אדם בהיבטים של הנעת עובדים, מוטיבציה, תגמול ועוד. 

בקרו בעמוד הבית – יועץ עסקי.

אהבתם את המאמר? שתפו!

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו בווטסאפ