שיווק דיגיטלי

כאשר מדברים עם אנשי שיווק על הדרך שבה הם פונים ללקוחות פוטנציאליים ומנסים להפוך אותם לקונים, הם אומרים שיווק חיצוני. אבל בימינו, בעידן שבו הטכנולוגיה כל הזמן מתקדמת, עסקים רבים חדשניים ומצליחים למעשה מאמצים את השיווק הדיגיטלי הפנימי. אז מה ההבדל בין שיווק חיצוני לשיווק פנימי ומה היתרונות של שיווק פנימי?

ההבדלים בין שיווק דיגיטלי חיצוני לפנימי

שיווק חיצוני הוא למעשה השיטה המסורתית של אנשי השיווק שנועדה למשוך לקוחות פוטנציאליים. בשיטה זו איש השיווק פונה לאנשים בדרכים שונות כדי לבדוק אם הם מעוניינים במוצר שהוא משווק. שיטת השיווק החיצוני כוללת פעולות כמו תערוכות להצגת מוצרים חדשים, סדרת סמינרים, מיילים מתוזמנים לרשימות לקוחות אפשריים, מכירה מדלת לדלת, שיחות טלפון יזומות ופרסום.  

השיטה הזו הופכת פחות ופחות יעילה כיום משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא עומס הפרסומות שכל אחד מאיתנו מקבל ורואה במהלך היום, מה שגורם לנו לחפש ולמצוא דרכים שונות לחסום את הפרסומות הללו כמו זיהוי שיחה נכנסת, תוכנות שחוסמות פרסומות וכדומה. כך למעשה, היעילות של הפרסומות הללו יורדת או נעלמת לחלוטין. 

סיבה נוספת להיעזר בשירותיה של חברה

הסיבה השנייה היא שיותר ויותר אנשים משתמשים באינטרנט כדי לבצע את הקניות שלהם ופחות הולכים לסמינרים ותערוכות, גם בגלל הנוחות וגם בגלל העלות. השיווק הפנימי הוא למעשה שיווק דיגיטלי שבו אתה יוצר תוכן ברשתות החברתיות כדי ליצור מודעות למותג שלך ולמוצרים שלך ולמשוך אנשים להגיע לאתר שלך ולהתעניין במוצר שלך או לרכוש אותו. זה קורה באמצעות מנועי חיפוש, בלוגים וכדומה. במילים אחרות, השיווק החיצוני הוא שיווק שבו אתה פונה החוצה לאנשים בעוד שהשיווק הפנימי הוא שיווק שמושך אנשים פנימה, אל האתר שלך. 

יתרונות השיווק הפנימי מול השיווק החיצוני 

ביצוע כל פעולות השיווק החיצוני דורש השקעה של זמן, מאמץ וכסף ולא תמיד מתקבלות התוצאות שציפית להן והמוצר שלך לא נמכר. שיחות הטלפון היזומות לא תמיד פונות לקהל היעד המתאים שצריך או צורך את המוצר שאתה מציע, הפרסומות נחסמות וההודעות שלך נמחקות.  זוהי למעשה שיטה יקרה מאוד והיא פחות יעילה משיווק דיגיטלי פנימי.

שיווק דיגיטלי מאפשר לך ליצור קשר בצורה הרחבה ביותר והפשוטה ביותר עם קהל יעד שאתה מגדיר ושאתה יודע או מאמין שהמוצר שאתה מציע מתאים לו ולצרכים שלו. באופן כזה יש סבירות גבוהה יותר שתגיע להתעניינות במוצר או למכירה של המוצר שלך. 

עוד מאמרים מעניינים באתר

אהבתם את המאמר? שתפו!

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו בווטסאפ